Uncategorized

Tłumik motocyklowy – to nie tylko dźwięk!

Przygoda z motocyklami, zaczyna się prawie zawsze tak samo! W pierwszej kolejności podoba nam się szybkość, adrenalina i uczucie wolności, bliskości z naturą oraz wiatr we włosach. Z czasem pojawia się coraz większa liczba uczuć, a nasze priorytety zmieniają się z wiekiem.

 

Sam osobiście zaczynałem przygodę z motocyklami o niskiej pojemności – przyznać się, kto nie jeździł na kultowych komarkach? A jeśli w tłumie znajdzie się taka osoba, to szczerze mogę powiedzieć, że jej bardzo mocno współczuje!

 

Po kilku latach, gdy liczyć się zaczyna dla nas adrenalina i prędkość, zaczynamy przesiadać się na maszyny sportowe, dzięki którym odkręcenie manetki, będzie w stanie przenieść nas do zupełnie innego świata! Z czasem jednak to też zaczyna się nudzić i nas rajcować, a wtedy zaczyna liczyć się wygląd, detale, dźwięk i to jak inni zwracają na nas uwagę – więc przesiadamy się na popularne choppery.

 

Tłumik – to nie tylko dźwięk!

 

Tłumik motocyklowy odgrywa ogromną rolę w wyglądzie naszego sprzętu. Jeśli będzie on źle dobrany, możemy spodziewać się, że nasz motocykl również nie będzie robił pozytywnego wrażenia na innych. Każdy profesjonalny sklep motocyklowy, będzie udostępniał nam ogromne możliwości, niezależnie od tego czy będziemy poruszać się motocyklem sportowym, turystycznym, czy szerokim Harleyem-Davidsonem – tylko sam jego wygląd i budowa będzie znacząco się różnić!

 

Długi i masywny chopper, doskonale będzie wyglądać, jeśli zostanie zastosowany w nim długi chromowany tłumik, tworzący estetyczny kontrast z resztą lakierowanych elementów motocykla.

 

Jak to mówi piękne przysłowie, które wielokrotnie potwierdza się w praktyce – diabeł tkwi w szczegółach i dokładnie tak samo jest w tym przypadku. Tłumik motocyklowy dla maszyn sportowych, będzie miał zupełnie inny kształt i niekoniecznie będzie wyglądał dobrze, jeśli będzie chromowany, zazwyczaj są to tłumiki refleksyjne, które są krótsze, aczkolwiek szersze, ze względu na to, że komora wypełniona jest dużą ilością kanałów i przegródek, które mają na celu rozbicie dźwięku.

 

Możemy pozwolić sobie w tym wypadku, na zastosowanie różnego rodzaju folii i lakierów, jednak należy pamiętać, że tłumik motocyklowy dokładnie tak samo jak reszta układu wydechowego, będzie bardzo mocno i szybko się nagrzewał, więc mało który materiał wytrzyma takie niesprzyjające warunki pracy.

 

Dobrej jakości tłumiki motocyklowe nie należą do drogich, więc nie warto oszczędzać na nich na siłę, dużo lepszym pomysłem będzie zakup porządnego modelu i wprowadzenie ewentualnych modyfikacji w sposób odpowiedni oraz przy pomocy prawdziwych profesjonalistów.