Uncategorized

Kierunkowskazy motocyklowe LED! Czy jest coś lepszego?

Technologia stale idzie do przodu, więc nie ma nic dziwnego w tym, że na rynku stale pojawia się coraz to nowsze elementy wyposażenia, które mają poprawiać jakość naszego życia. Doskonałym przykładem może być oświetlenie LED, które co prawda od wielu lat wykorzystywane jest w motoryzacji, jednak dopiero od niedawna cieszy się ono popularnością.

 

Kierunkowskazy motocyklowe, które zostały wykonane za pomocą diod LED, były jeszcze kilka lat temu słabej jakości, o czym mogą świadczyć chociażby starsze posty na forach internetowych, które nie do końca należały do pochlebnych opinii. Obecnie tego typu technologia, jest o wiele lepiej dopracowana, więc użytkownicy mogą spodziewać się produktów, naprawdę dobrej jakości!

 

Gdzie, jak i po co?

 

Oczywiście crossy, enduro i wszystkie inne motocykle terenowe, zazwyczaj nie posiadają w ogóle kierunkowskazów – w terenie będą one raczej zbędne.

 

Choppery również nie będą raczej dobrze wyglądać, jeśli zastosujemy w nich nowoczesne technologie, ponieważ są to motocykle z charakterem klasyki i kojarzą nam się z prawdziwymi twardzielami, którzy przemierzali Amerykańskie autostrady w pełnym słońcu, poszukując lepszego życia. Dodatkowo nie są to maszyny, które muszą być lekkie, więc szukanie na siłę każdego kilograma wagi, tak by osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, jest błędnym podejściem do swojej maszyny.

 

Kierunkowskazy motocyklowe LED, stosowane są najczęściej w przypadku maszyn sportowych i turystycznych, gdzie nawet te kilka kilogramów ma ogromne znaczenie dla coraz lepszych osiągów. Warto wspomnieć również o nowoczesnym i sportowym wyglądzie, dzięki czemu takie kierunkowskazy będą wyglądać o wiele lepiej – coraz częściej są montowane one seryjnie, przykładowo w BMW R 1200 GS.

 

Cechy charakterystyczne.

 

Nie tylko rozmiar i waga mają ogromne znaczenie, są one również odporne na wibracje, więc nie musimy się martwić o awaryjność, związaną z drogami kiepskiej jakości (o które raczej nie problem w Polsce, zwłaszcza jeśli interesują nas podróże międzymiastowe).

 

Ich niskie zapotrzebowanie na prąd, pozwala na zastosowanie cienkich przewodów, dzięki czemu zaoszczędzimy jeszcze więcej masy naszego motocykla.

 

Problemy w kwestii montażu.

 

Wymiany przekaźnika nie będzie jednak skuteczna, ponieważ niskie zapotrzebowanie na prąd, będzie skutkować niską opornością i tym samym przekaźnik może nie wykrywać obecności naszych kierunkowskazów.

 

Jedynym sensownym rozwiązaniem, jest zastosowanie dodatkowych oporników, które zwyczajnie będą oszukiwać nasz przekaźnik.