Uncategorized

Dźwignie motocyklowe. Stylowe podkreślenie ogółu!

Dbałość o detale i szczegóły to podstawa dla motocyklistów, zwłaszcza jeśli posiadamy choppera lub cruisera, które głównie bazują na efektach wizualnych i dźwiękowych. Sam może nadal jestem pasjonatem zabawy w terenie, jednak mój rodziciel płci męskiej, niemal od dziecka pasjonuje się w tych dopieszczonych cudeńkach, więc spędzając wiele godzin z nim w garażu, byłem w stanie dostrzec jak dużą różnicę można osiągnąć przy niewielkich zmianach.

 

Dźwignie motocykla – wygoda, komfort, bezpieczeństwo i wygląd.

 

W motocyklu posiadamy cztery dźwignie, są to między innymi:

 

  • Ręczne dźwignie sprzęgła i hamulca,
  • Nożne dźwignie skrzyni biegów i rozrusznika.

 

Skoro już wiemy jakie części motocyklowe znajdziemy w kategorii dźwigni i co możemy przez to rozumieć, teraz warto powiedzieć sobie na temat ich wpływu na naszą codzienną jazdę.

 

Po pierwsze, uszkodzona klamka może powodować złą pracę hamulców, co bywa niesamowicie niebezpieczne – nikt chyba nie chciałby znaleźć się w sytuacji, gdzie po naciśnięciu hamulca, nadal nie przestajemy zwalniać i zbliżamy się z dużą prędkością do przeszkody. Na temat płynnej zmiany biegów nie trzeba raczej przypominać, ponieważ dźwięk zacieranej skrzyni boli na samą myśl.

 

Wygląd jednak to nie wszystko!

 

Kopniki o zabawnych lub oryginalnych kształtach, chromowane wykończenie i jak najwięcej polerowanej stali, czyli coś co fani chopperów lubią najbardziej. Nie można jednak zapominać o tym, że nożne dźwignie posiadają kontakt z podeszwą naszego buta, która nie tylko zawsze jest czysta, ale przez jej grubość możemy mieć problem z czuciem przyczepności, więc zastosowanie materiałów antypoślizgowych, powinno być czymś zupełnie standardowym.

 

Kolor, wykończenie, kształt i długość, są to już kwestie indywidualne, a w ofertach dużych i popularnych marek jak Stage6, możemy znaleźć naprawdę ogromną ilość ciekawych propozycji.

 

Dostosowanie modelu do motocykla.

 

Każdy motocykl posiada inne mocowanie, więc nie jest to również tak, że spodobała mi się dźwignia od motocykla Yamaha CR 50 Z i będę mógł ją zamontować do Suzuki GSR-X 600.

 

Budowa części jest zupełnie inna, tak samo jak konstrukcja całego motocykla, więc do bardziej masywnych i mocniejszych produkcji, będa również używane o wiele trwalsze i mocniejsze produkty, w końcu siła i moc podczas obsługi, również jest większa. Nie musimy się jednak martwić, ponieważ każdy profesjonalny sklep motocyklowy, będzie podawał nam informacje na temat kompatybilności części z danym modelem motocykla.